نژاد Korat

abyssinian-cat-pic

گربه‌های نقره‌ای آبی با چشم‌های سبز زمردی بر اساس تصویری که در ادبیات باستانی به تصویر کشیده‌اند، به قرن چهاردهم می‌گویند.

خصوصیات نژاد

برخی از نژادهای گربه معمولاً مستقل و گوشه گیر هستند، حتی اگر از زمان بچگی توسط یک فرد بزرگ شده باشند. بعضی پیوند نزدیکی با یک نفر دارند و نسبت به دیگران بی تفاوت هستند. و برخی تمام خانواده را با محبت غرق می کنند.  نژاد تنها عاملی نیست که به سطوح محبت وارد می شود. گربه‌هایی که در خانه‌ای با اطرافیان بزرگ شده‌اند، با انسان‌ها احساس راحتی می‌کنند و راحت‌تر با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

اگر می خواهید خانه خود را با یک گربه به اشتراک بگذارید، باید با سطحی از موهای گربه روی لباس و خانه خود مقابله کنید. با این حال، ریزش در بین نژادها متفاوت است. اگر اهل نظافت هستید، باید یا نژاد کم ریزش را انتخاب کنید یا استانداردهای خود را کاهش دهید.

به  دلیل شیوه های اصلاح نژادی ضعیف، برخی از نژادها مستعد مشکلات ژنتیکی خاصی هستند. این بدان معنا نیست که هر گربه ای از آن نژاد به این بیماری ها مبتلا می شود. این فقط به این معنی است که آنها در معرض خطر بیشتری هستند. اگر فقط به دنبال گربه ها یا بچه گربه های اصیل هستید، بهتر است دریابید که کدام بیماری های ژنتیکی در نژاد مورد علاقه شما مشترک است.

صدای برخی از نژادها بیشتر از بقیه با صدای میو، یغ و پچ پچ کردن است. هنگام انتخاب نژاد، به این فکر کنید که گربه چگونه صدا می کند و چند وقت یکبار. اگر “مکالمه” مستمر شما را دیوانه می کند، گربه ای را در نظر بگیرید که احتمال گپ زدن کمتری دارد.

بردبار بودن با کودکان، به اندازه کافی رسیدگی به حیوانات خانگی و در آغوش گرفتن آنها، و داشتن نگرش بی پروا نسبت به دویدن، جیغ زدن جوانان همگی از ویژگی هایی هستند که باعث می شود یک گربه بچه دوست باشد. رتبه‌بندی‌های ما تعمیم‌هایی است، و تضمینی برای رفتار هر نژاد یا گربه‌ای نیست. گربه‌ها از هر نژادی می‌توانند بر اساس تجربیات و شخصیت قبلی‌شان با بچه‌ها خوب باشند.

گربه‌های غریبه‌پسند با نگاهی کنجکاو یا بازیگوشی از مهمانان استقبال می‌کنند. دیگران خجالتی یا بی تفاوت هستند، شاید حتی در زیر مبلمان پنهان می شوند یا به اتاق دیگری می روند. با این حال، فرقی نمی کند که چه نژادی باشد، گربه ای که به عنوان یک بچه گربه در معرض انواع مختلف، سن، اندازه و شکل افراد مختلف قرار گرفته است، در بزرگسالی به غریبه ها بهتر پاسخ می دهد.

برخی از نژادها نیاز بسیار کمی به نظافت دارند. برخی دیگر برای تمیز و سالم ماندن نیاز به مسواک زدن منظم دارند. در نظر بگیرید که آیا برای گربه ای که نیاز به مسواک زدن روزانه دارد، وقت و حوصله دارید یا خیر.

دوستی با سایر حیوانات خانگی و دوستی با انسان ها دو چیز کاملاً متفاوت هستند. برخی از گربه ها بیشتر از بقیه حیوانات خانگی دیگر را در خانه می پذیرند.

آمار حیاتی

طول عمر:

۱۰ تا ۱۵ سال

طول:

۱۵ تا ۱۸ اینچ

وزن:

۶ تا ۱۰ پوند

اصل و نسب:

تایلند

اطلاعات بیشتر درباره این نژاد

تاریخ

کورات یک طلسم خوش شانس در کشور خود تایلند است، جایی که او به عنوان گربه Si-Sawat نیز شناخته می شود. گربه‌های نقره‌ای آبی با چشم‌های سبز زمردی بر اساس تصویری که در ادبیات باستانی به تصویر کشیده‌اند، به قرن چهاردهم می‌گویند. آنها هدایای محبوبی بودند که همیشه به صورت جفت تقدیم می شدند و به دلیل همراهی آنها با رفاه و باروری وقتی به عروس داده می شد معنای خاصی داشت. نام کورات از منطقه ای در شمال شرقی تایلند گرفته شده است که تصور می شود منشاء گربه ها در آنجا بوده است.

مشخص نیست که کورات برای اولین بار چه زمانی به غرب آمد. گربه ای که شبیه کورات بود در نمایشگاهی در انگلستان در سال ۱۸۹۶ به نمایش گذاشته شد، اما اینکه آیا واقعاً یک کورات (تلفظ می شود ko-raht)  یا به سادگی یک سیامی خودآبی – به معنی تک رنگ – مشخص نیست.

اولین کورات های شناخته شده وارد شده به ایالات متحده در سال ۱۹۵۹ وارد شد. به طور مناسب، آنها به عنوان هدیه به یک زوج آمریکایی که پس از بازنشستگی شوهر از خدمات خارجی در حال بازگشت به ایالات متحده بودند، داده شده بود. انجمن طرفداران گربه این نژاد را در سال ۱۹۶۷ به رسمیت شناخت، دو سال پس از اینکه پرورش دهندگان کورات انجمن طرفداران گربه کورات را برای ترویج این نژاد تأسیس کردند.

هر کجا که آنها پیدا شوند، همه کورات ها می توانند از درخت خانوادگی خود تا تایلند بالا بروند. آنها یک نژاد طبیعی هستند و هرگز به عنوان بخشی از رشد خود یا برای ایجاد نژاد دیگری از هیچ نژاد دیگری جدا نشده اند. آنها توسط تمام انجمن های اصلی گربه به رسمیت شناخته شده اند.

 

اندازه

این یک گربه با جثه متوسط ​​است و وزن آن بین ۶ تا ۱۰ پوند است.

 

شخصیت

کورات باهوش و متفکر، صاحب مردمش است. او دوست دارد نزدیک بماند و آنها را برای بازدیدکنندگان رها نمی کند. او دلش را به یکی دو نفر می‌سپارد که دوستش دارد، یا بیشترین زمان را با آنها می‌گذراند، اما مطمئناً حاضر است محبت دیگران را نیز بپذیرد.

قبل از گرفتن کورات از این تمایل آگاه باشید، فقط در صورتی که اگر یک گربه همیشه شما را دنبال کند دیوانه تان می کند. یک کورات تنها نیست. او بهترین کار را با همراهی می کند، چه کسی که در خانه کار می کند یا حیوان دیگری. به نظر می رسد دلیلی وجود دارد که به طور سنتی آنها همیشه به صورت جفت داده می شدند. کورات که اغلب تنها می ماند یا نادیده گرفته می شود ممکن است دچار مشکلات رفتاری مانند پرخاشگری یا اضطراب جدایی شود.

این بدان معنا نیست که کورات های بالغ نمی توانند محبت خود را تغییر دهند. گربه هایی که در خانه های جدید قرار می گیرند به سرعت با خانواده جدید خود سازگار شده و پیوند نزدیکی دارند.

این یک گربه پر انرژی است که از یادگیری ترفندها، بازی کردن و حتی راه رفتن روی افسار لذت می برد. اگر به او با نوازش کردن، یک “گربه خوب” شاد یا یک هدیه به او جایزه بدهید، آموزش قوانین خانه به کورات آسان است. اصلاحات را به یک «نه!» بلند محدود کنید یا دست زدن.

اگر چندین گربه دارید، مطمئن شوید که اسباب بازی های زیادی برای دور زدن دارید. کورات یاد نگرفت ه که قانع باشد، و او می تواند در مورد دست کشیدن از اسباب بازی ها یا سایر اشیایی که به نظرش می رسد، سرسخت باشد.

اگرچه کورات می تواند با علایق و ناپسندهای مشخص جسور باشد، اما کورات عموماً گربه ای آرام است که محیطی آرام را دوست دارد. اگرچه او به پرحرفی معروف نیست، اما وقتی می‌خواهد حرفش را برساند، می‌تواند صداهای مختلفی از صدای جیر جیر گرفته تا جیغ تولید کند.

اگر از داشتن یک گربه در دامان لذت می برید، کورات را انتخاب کنید. او خوشحال خواهد شد که هر زمان که بخواهید این آرزو را برآورده می کند.

 

سلامتی

هم گربه‌های شجره‌دار و هم گربه‌های نژاد مخلوط، بروز مشکلات سلامتی متفاوتی دارند که ممکن است ماهیت ژنتیکی داشته باشند. کورات‌ها عموماً سالم هستند، اما چند مسئله دارند که خریداران باید از آن‌ها آگاه باشند: یک بیماری ژنتیکی تحلیل برنده عصبی عضلانی و همچنین چربی بدن کم، که می‌تواند آنها را به بیهوشی حساس کند.

گانگلیوزیدوز GM1 و GM2 زمانی رخ می دهد که گربه ها فاقد آنزیم های خاصی هستند که برای عملکرد صحیح سیستم عصبی لازم است. خوشبختانه، آزمایش‌هایی برای شناسایی گربه‌هایی که ناقل این بیماری‌ها هستند در دسترس است، بنابراین این وضعیت غیرمعمول است.

کورات ها معمولاً درصد کمی از چربی بدن دارند، بنابراین دامپزشکان باید این را در هنگام تعیین میزان و نوع بیهوشی در زمانی که کورات تحت هر نوع جراحی قرار می دهد، در نظر بگیرند.

حتماً از یک پرورش دهنده در مورد بروز مشکلات سلامتی در لاین های او و اینکه چه آزمایشاتی برای هر کدام که ماهیت ژنتیکی دارند، بپرسید. در مورد GM1 یا GM2، هر دو والدین باید آزمایش شده باشند و اگر یکی از آنها مثبت باشد یا ناقل باشد، بچه گربه ها نیز باید آزمایش شوند.

 

اهمیت دادن

کت کوتاه کورات نیاز به آراستگی کمی دارد. هر هفته آن را شانه کنید تا موهای مرده از بین برود. حمام به ندرت ضروری است.

برای جلوگیری از بیماری پریودنتال دندان ها را مسواک بزنید. بهداشت روزانه دندان بهترین است، اما مسواک زدن هفتگی بهتر از هیچ است. ناخن ها را هر دو هفته یکبار کوتاه کنید. گوشه های چشم را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید تا ترشحات از بین برود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه از پارچه استفاده کنید تا در معرض خطر انتشار عفونت نباشید.

هر هفته گوش ها را چک کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچه مرطوب نرم که با مخلوط ۵۰-۵۰ سرکه سیب و آب گرم مرطوب شده است پاک کنید. از استفاده از سواب های پنبه ای که می تواند به داخل گوش آسیب برساند، خودداری کنید.

جعبه زباله را کاملا تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت حمام بسیار خاص هستند.

ایده خوبی است که کورات را به عنوان یک گربه فقط در داخل خانه نگهداری کنید تا از او در برابر بیماری هایی که توسط گربه های دیگر منتشر می شود، حملات سگ ها و سایر خطراتی که گربه هایی که به بیرون از خانه می روند، مانند برخورد با ماشین، با آن مواجه هستند. کورات هایی که به خارج از منزل می روند نیز در معرض خطر دزدیده شدن توسط شخصی هستند که دوست دارند چنین گربه زیبایی بدون پرداخت هزینه داشته باشند.

 

رنگ کت و آرایش

کورات با کت آبی با نوک نقره‌ای و چشم‌های سبز بزرگش – «درخشنده مثل قطرات شبنم روی برگ نیلوفر آبی» – یکی از زیباترین کالاهای صادراتی تایلند است. او همچنین به خاطر سر قلبی شکل، گوش های بزرگ و حالت هوشیارش مورد توجه است.

چشمان کورات در بدو تولد آبی است. . همانطور که او بالغ می شود، چشم ها به رنگ کهربایی تبدیل می شود، مردمک که با حاشیه ای سبز احاطه شده است. در زمانی که گربه به دو تا چهار سالگی می رسد، چشم ها به رنگ سبز درخشانی تبدیل شده اند که این نژاد به آن شناخته شده است.

کت تک کوتاه دارای موهایی است که در ریشه به رنگ آبی روشن است، سپس عمیق می شود و به نوک نقره ای ختم می شود و جلوه هاله ای ایجاد می کند. برخلاف برخی از نژادها، کت از زمان تولد بچه گربه ها رنگ آبی نقره ای خود را دارد، اگرچه ممکن است بچه گربه ها نشانه هایی به نام “شبح تاببی” داشته باشند. اینها باید با بلوغ از بین بروند. چرم بینی کورات، لب ها و پدهای پنجه از آبی تیره تا اسطوخودوس است.

 

کودکان و سایر حیوانات خانگی

کورات از توجه کودکی که با آنها محترمانه رفتار می کند قدردانی می کند و از بازی کردن و یادگیری ترفندها لذت می برد. با نظارت صحیح می توانند همراه خوبی برای کودکان باشند.

مانند بسیاری از گربه‌هایی که در آسیای جنوب شرقی منشا گرفته‌اند، کورات‌ها تمایل دارند دیگر کورات‌ها را ترجیح دهند. آنها می توانند با گربه های دیگر و با سگ ها کنار بیایند، اما انتظار دارند که جای افتخار داشته باشند. این ممکن است با حیوانات دیگر خوب پیش برود یا نباشد. کورات دوست دارد همراهی کند، اما اگر زمان زیادی را با گربه یا سگ دیگری بگذراند، احتمالاً دوستان صمیمی خواهند شد.

 

گروه های نجات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *