نژاد Nebelung

abyssinian-cat-pic

نژاد گربه نبلونگ گونه مو بلند نژاد آبی روسیه است. نام آنها آلمانی است و به معنای “موجود مه” است، اشاره ای به کت آبی نقره ای درخشان گربه که به نظر می رسد بر روی بدن آنها شناور است.

این گربه‌های برازنده، باهوش و مهربان، ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارند که تقریباً برای هر خانواده دوست‌داشتنی مناسب است. ظاهر زرق و برق دار، حرکات ظریف، و طبیعت تا حدودی گوشه گیر آنها به رمز و راز و جذابیت آنها می افزاید و کیفیتی تقریباً افسانه ای به آنها می بخشد.

در حالی که این یک نژاد نسبتا جدید و کمیاب است، ممکن است بتوانید این بچه گربه ها را در امدادگران مخصوص نژاد یا پناهگاه های محلی پیدا کنید. اگر می خواهید یکی از این گربه ها را به خانه خود بیاورید، قبول کنید.

خصوصیات نژاد

برخی از نژادهای گربه معمولاً مستقل و گوشه گیر هستند، حتی اگر از زمان بچگی توسط یک فرد بزرگ شده باشند. بعضی پیوند نزدیکی با یک نفر دارند و نسبت به دیگران بی تفاوت هستند. و برخی تمام خانواده را با محبت غرق می کنند.  نژاد تنها عاملی نیست که به سطوح محبت وارد می شود. گربه‌هایی که در خانه‌ای با اطرافیان بزرگ شده‌اند، با انسان‌ها احساس راحتی می‌کنند و راحت‌تر با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

اگر می خواهید خانه خود را با یک گربه به اشتراک بگذارید، باید با سطحی از موهای گربه روی لباس و خانه خود مقابله کنید. با این حال، ریزش در بین نژادها متفاوت است. اگر اهل نظافت هستید، باید یا نژاد کم ریزش را انتخاب کنید یا استانداردهای خود را کاهش دهید.

به  دلیل شیوه های اصلاح نژادی ضعیف، برخی از نژادها مستعد مشکلات ژنتیکی خاصی هستند. این بدان معنا نیست که هر گربه ای از آن نژاد به این بیماری ها مبتلا می شود. این فقط به این معنی است که آنها در معرض خطر بیشتری هستند. اگر فقط به دنبال گربه ها یا بچه گربه های اصیل هستید، بهتر است دریابید که کدام بیماری های ژنتیکی در نژاد مورد علاقه شما مشترک است.

برخی  از گربه ها بچه گربه های همیشگی هستند – پر از انرژی و شیطنت – در حالی که برخی دیگر جدی تر و آرام تر هستند. اگرچه یک بچه گربه بازیگوش دوست داشتنی به نظر می رسد، اما در نظر بگیرید که هر روز چند بازی تعقیب و گریز با اسباب بازی موشی را که می خواهید انجام دهید، و اینکه آیا بچه یا حیوانات دیگری دارید که می توانند به عنوان همبازی در آن بایستند، در نظر بگیرید.

صدای برخی از نژادها بیشتر از بقیه با صدای میو، یغ و پچ پچ کردن است. هنگام انتخاب نژاد، به این فکر کنید که گربه چگونه صدا می کند و چند وقت یکبار. اگر “مکالمه” مستمر شما را دیوانه می کند، گربه ای را در نظر بگیرید که احتمال گپ زدن کمتری دارد.

بردبار بودن با کودکان، به اندازه کافی رسیدگی به حیوانات خانگی و در آغوش گرفتن آنها، و داشتن نگرش بی پروا نسبت به دویدن، جیغ زدن جوانان همگی از ویژگی هایی هستند که باعث می شود یک گربه بچه دوست باشد. رتبه‌بندی‌های ما تعمیم‌هایی است، و تضمینی برای رفتار هر نژاد یا گربه‌ای نیست. گربه‌ها از هر نژادی می‌توانند بر اساس تجربیات و شخصیت قبلی‌شان با بچه‌ها خوب باشند.

گربه‌های غریبه‌پسند با نگاهی کنجکاو یا بازیگوشی از مهمانان استقبال می‌کنند. دیگران خجالتی یا بی تفاوت هستند، شاید حتی در زیر مبلمان پنهان می شوند یا به اتاق دیگری می روند. با این حال، فرقی نمی کند که چه نژادی باشد، گربه ای که به عنوان یک بچه گربه در معرض انواع مختلف، سن، اندازه و شکل افراد مختلف قرار گرفته است، در بزرگسالی به غریبه ها بهتر پاسخ می دهد.

برخی از نژادها نیاز بسیار کمی به نظافت دارند. برخی دیگر برای تمیز و سالم ماندن نیاز به مسواک زدن منظم دارند. در نظر بگیرید که آیا برای گربه ای که نیاز به مسواک زدن روزانه دارد، وقت و حوصله دارید یا خیر.

برخی از نژادهای گربه باهوش‌تر از سایر نژادها شناخته می‌شوند. اما همه گربه ها، اگر از تحریک ذهنی مورد نیاز خود محروم شوند، مشغول کار خود خواهند شد. اسباب بازی های تعاملی گربه راه خوبی برای تمرین مغز گربه و دور نگه داشتن آنها از شرارت است.

دوستی با سایر حیوانات خانگی و دوستی با انسان ها دو چیز کاملاً متفاوت هستند. برخی از گربه ها بیشتر از بقیه حیوانات خانگی دیگر را در خانه می پذیرند.

آمار حیاتی

طول عمر:

۱۱ تا ۱۸ سال

طول:

متوسط تا بلند

وزن:

۷ تا ۱۵ پوند

اصل و نسب:

ایالات متحده

اطلاعات بیشتر درباره این نژاد

تاریخ

نژاد گربه Nebelung توسط Cora Cobb از Nebelheim Cattery  توسعه داده شد. کاب از بچه گربه ای به نام زیگفرید الهام گرفت، تنها بچه گربه آبی مو بلند در یک بستر که پدرش یک گربه سیاه مو بلند بود و از یک مو کوتاه اهلی سیاه پوست به نام السا متولد شد.

بستر دوم یک بچه گربه آبی مو بلند ماده را تولید کرد که کاب او را برونهیلد نامید. زیگفرید و برونهیلد پایه یک برنامه اصلاح نژاد جدید شدند و اولین بستر خود را در سال ۱۹۸۶ تولید کردند.

بلوزهای روسی که حامل ژن موهای بلند بودند در اواخر دهه ۱۹۸۰ از اروپای شرقی وارد شدند و به توسعه این نژاد کمک کردند. انجمن بین المللی گربه در سال ۱۹۸۷ به گربه ها وضعیت نژاد جدید و در سال ۱۹۹۷ به رسمیت شناخت کامل داد.

Nebelung  همچنین توسط فدراسیون علاقه مندان به گربه و انجمن سنتی گربه به رسمیت شناخته شده است.

 

اندازه

نبلونگ گربه ای با جثه متوسط ​​با جثه بلند است.

وزن آنها بین ۷ تا ۱۵ پوند است و ماده ها معمولاً کوچکتر از مردان هستند. گفته می شود، برخی از نبلونگ ها ممکن است خارج از آن محدوده قرار گیرند.

 

شخصیت

Nebelung  به عنوان یک گربه آرام، تا حدودی خجالتی شهرت دارد، اما تصور اشتباهی نداشته باشید. این گربه ممکن است طبیعتی محجوب داشته باشد، اما آنها عاشق بازی هستند – مخصوصاً به بازیابی علاقه دارند – و از پریدن یا بالا رفتن از مکان‌های مرتفع لذت می‌برند، جایی که می‌توانند افراد و موقعیت‌ها را در اوقات فراغت خود مطالعه کنند قبل از اینکه تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند یا نه. مشارکت کنید.

مهمانان توجه فوری این گربه را دریافت نخواهند کرد و ممکن است هرگز آنها را نبینند مگر اینکه به این نتیجه برسند که انسان ها شایسته توجه آنها هستند، اما نبلونگ نسبت به اعضای خانواده، به ویژه شخص مورد علاقه آنها، همیشه وفادار است، آنها را در خانه دنبال می کند و حتی سوار بر یک گربه می شود.

نبلونگ گربه حساسی است که دوست ندارد نادیده گرفته شود و اگر به همان میزان محبتی که به شما میکند به او نکنید آسیب خواهد دید. عدم توجه می تواند باعث اضطراب یا ترس آنها شود.

در حالی که Nebelung شما را دوست دارد، آنها می توانند خود را در طول روز در حالی که شما در محل کار هستید سرگرم کنند. بر خلاف برخی از نژادهای فعال و باهوش، آنها مخرب نیستند، اما با ظرافت یک بالرین روسی در خانه حرکت می کنند.

هنگامی که در خانه هستید، حس شوخ طبعی و مهارت دستی آنها هرگز در سرگرمی آنها کوتاهی نمی کند. فقط مطمئن شوید که با آنها می خندید، نه با آنها. آنها احساس عزت نفس قوی دارند و دوست ندارند مورد تمسخر قرار بگیرند.

این گربه ای است که در یک محیط آرام و پایدار بهترین عملکرد را دارد. آنها تغییر را دوست ندارند و به خصوص برای آنها مهم است که وعده های غذایی به موقع برسد. روی آنها حساب کنید تا یک ساعت زنگ دار وفادار در صبح باشند – نه برای اینکه کار را از دست ندهید، بلکه برای اینکه آنها یک وعده غذایی را از دست ندهند.

اگر برای ایجاد رابطه با یک Nebelung وقت بگذارید، پاداش شما یک پیوند عمیق با این گربه دوست داشتنی خواهد بود.

 

سلامتی

هم گربه‌های شجره‌دار و هم گربه‌های نژاد مخلوط، بروز مشکلات سلامتی متفاوتی دارند که ممکن است ماهیت ژنتیکی داشته باشند.  با این حال، Nebelung  به طور کلی سالم است.

نگرانی اصلی یک صاحب احتمالاً اشتهای شدید این گربه خواهد بود که می تواند در کمترین زمان آنها را از براق به تنومند تبدیل کند.

 

اهمیت دادن

کت بلند و متراکم Nebelung باید دو بار در هفته شانه شود تا موهای مرده از بین برود و چربی پوست پخش شود.

برای جلوگیری از بیماری پریودنتال دندان ها را مسواک بزنید. بهداشت روزانه دندان بهترین است، اما مسواک زدن هفتگی بهتر از هیچ است. ناخن ها را هر دو هفته یکبار کوتاه کنید.

گوشه های چشم را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید تا ترشحات از بین برود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه از پارچه استفاده کنید تا در معرض خطر انتشار عفونت نباشید.

هر هفته گوش ها را چک کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچه مرطوب نرم که با مخلوط ۵۰-۵۰ سرکه سیب و آب گرم مرطوب شده است پاک کنید. از استفاده از سواب های پنبه ای که می تواند به داخل گوش آسیب برساند، خودداری کنید.

جعبه بستر Nebelung را تمیز نگه دارید. آنها در مورد بهداشت بسیار حساس هستند و یک جعبه تمیز به تمیز نگه داشتن کت آنها نیز کمک می کند.

این ایده خوبی است که نبلونگ را به عنوان یک گربه فقط در داخل خانه نگهداری کنید تا از ابتلا به بیماری هایی که توسط گربه های دیگر منتشر می شود، حملات سگ ها و سایر خطراتی که گربه هایی که به خارج از منزل می روند ، مانند برخورد با ماشین، با آن ها محافظت کنید. نبلونگ هایی که به خارج از منزل می روند نیز در معرض خطر دزدیده شدن توسط شخصی هستند که دوست دارند چنین گربه زیبایی بدون پرداخت هزینه داشته باشند.

 

رنگ کت و آرایش

Nebelung  بسیار شبیه آبی روسی ظریف و در عین حال عضلانی است، اما با پوششی ضخیم، درخشان و قد متوسط. ظاهر کلی آنها شبیه یک گربه دراز، محکم و عضلانی است.

استاندارد نژاد انجمن بین المللی گربه برای Nebelung از آنها می خواهد که یک سر بیضی شکل اصلاح شده داشته باشند که بیشتر نوک تیز باشد تا گرد، اگرچه موهای بلند او ممکن است به سر ظاهری گرد بدهد. گوش های بزرگ در قسمت پایه پهن با نوک های نوک تیز هستند و چشم های پررنگ و سبز تیره شکل کمی بیضی دارند و از هم جدا شده اند.

بچه گربه ها ممکن است چشم های سبز مایل به زرد داشته باشند، اما تا دو سالگی باید به رنگ سبز روشن بلوغ تبدیل شوند. پد بینی خاکستری زغالی است.

یک گردن بلند و باریک گاهی کوتاهتر از آنچه هست به نظر می رسد به دلیل خز متراکم بدن آن چیزی است که به آن نیمه خارجی می گویند، به این معنی که شکل متوسطی دارد، جایی بین بدن کوتاه و فشرده نژادهایی مانند پرشین ها و زوایای براق نژادهای شرقی مانند سیامی قرار می گیرد. ورزشی است اما حجیم نیست، با بدنی با استخوان متوسط ​​که تناسب خوبی دارد.

پشتیبان بدن پاهای بلند و استخوانی متوسطی است که روی پنجه های بیضی شکل متوسط ​​و گرد با گشادگی بین انگشتان پا قرار گرفته اند. نبلونگ طوری به نظر می رسد که گویی روی توپ های پای خود راه می روند. دم آنها حداقل به اندازه طول بدن آنها از تیغه های شانه تا انتهای عقب است و پوشیده از خز بلندتر از موهای بدن است.

Nebelung  به دلیل کت مجلل و رنگ چشمگیر خود متمایز است. یک کت دوتایی با قد متوسط ​​بدن را می پوشاند و طول آن از شانه تا دم افزایش می یابد.

نرها گردنی مشخص دارند، اما ماده‌ها به این خوبی نیستند. پشت گوش در سایه روشن تر از آبی است. خز پشت قسمت بالایی ران ها به نبلونگ ظاهری شبیه به شنل شلواری می دهد. کت بیرونی ریز و ابریشمی است که روی یک لایه زیرین نرم و پرزدار است.

کت معمولاً تا دو سالگی گربه به طور کامل رشد نمی کند. در زمستان ضخیم تر، طولانی تر و نرم تر است.

برای افراد ناآگاه، Nebelung  ممکن است خاکستری به نظر برسد، اما در اصطلاح گربه ای، آنها تا ریشه آبی هستند. اگر نوک خز نقره‌ای باشد، ایده‌آل است، که باعث می‌شود کت درخشنده به نظر برسد، اما اغلب نوک نقره‌ای فقط روی سر و شانه‌ها قابل توجه است.

برخی از بچه گربه‌های نبلونگ با «راه راه‌های ارواح» به دنیا می‌آیند، که یادآور ژن تابی است که همه گربه‌ها حامل آن هستند، حتی اگر این ژن در کتشان وجود نداشته باشد، اما معمولاً پژمرده می‌شوند و باعث می‌شوند گربه یک پوشش آبی بلوغ را به همراه داشته باشد.

 

کودکان و سایر حیوانات خانگی

نبلونگ ها نسبت به کودکانی که با آنها مهربانانه و محترمانه رفتار می کنند طبیعتی بردبار دارند، اما می توانند نسبت به کودکان کوچکتر که ناشیانه آنها را نوازش می کنند محتاط باشند. همیشه وقتی بچه های خیلی کوچک می خواهند گربه را نوازش کنند، نظارت کنید.

Nebelung  حیوانات دیگر، از جمله سگ ها را می پذیرد، به شرطی که توسط آنها تعقیب یا تهدید نشوند. حیوانات خانگی را به آرامی و در شرایط کنترل شده معرفی کنید تا مطمئن شوید که آنها یاد می گیرند که با هم کنار بیایند.

 

گروه های نجات

شاید پیدا کردن یک نجات خاص برای گربه‌های نبلونگ سخت باشد زیرا آنها تا حدودی نادر هستند. با این حال، ممکن است بخواهید پناهگاه‌ها و نجات‌هایی را امتحان کنید که به انواع گربه‌ها، از جمله  Nebelungs، و همچنین پناهگاه محلی شما پاسخ می‌دهند. در اینجا چند راه نجات غیرانتفاعی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *