نژاد Siberian

abyssinian-cat-pic

از روسیه با عشق: این گربه سیبری است، یک گربه بومی پر زرق و برق از تایگا سیبری، منطقه ای جنگلی با آب و هوای نیمه قطبی که بدون شک به پوشش بلند، ضخیم و محافظ این گربه کمک کرده است.

گربه سیبری با خانواده بسیار مهربان است و زمانی که آنها می خواهند بازیگوش هستند. با این حال، نیازهای ورزشی آن‌ها بیش از حد سخت نیست، و آن‌ها به همان اندازه که از تعقیب یک اسباب‌بازی لیزری خوشحال می‌شوند، با انسان‌های خود درآمیخته می‌شوند – شاید حتی خوشحال‌تر.

این گربه‌ها همه جا شما را دنبال می‌کنند و با کمال میل در هر کاری که انجام می‌دهید شرکت می‌کنند – گاهی اوقات چه آن را دوست داشته باشید یا نه. اگر برای آن شب‌های سرد سیبری – یا هر جایی که زندگی می‌کنید – هوس یک دوست نوازش گر را دارید، گربه سیبری می‌تواند عضوی عالی از خانواده گربه‌ها برای شما باشد.

خصوصیات نژاد

برخی از نژادهای گربه معمولاً مستقل و گوشه گیر هستند، حتی اگر از زمان بچگی توسط یک فرد بزرگ شده باشند. بعضی پیوند نزدیکی با یک نفر دارند و نسبت به دیگران بی تفاوت هستند. و برخی تمام خانواده را با محبت غرق می کنند.  نژاد تنها عاملی نیست که به سطوح محبت وارد می شود. گربه‌هایی که در خانه‌ای با اطرافیان بزرگ شده‌اند، با انسان‌ها احساس راحتی می‌کنند و راحت‌تر با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

اگر می خواهید خانه خود را با یک گربه به اشتراک بگذارید، باید با سطحی از موهای گربه روی لباس و خانه خود مقابله کنید. با این حال، ریزش در بین نژادها متفاوت است. اگر اهل نظافت هستید، باید یا نژاد کم ریزش را انتخاب کنید یا استانداردهای خود را کاهش دهید.

به  دلیل شیوه های اصلاح نژادی ضعیف، برخی از نژادها مستعد مشکلات ژنتیکی خاصی هستند. این بدان معنا نیست که هر گربه ای از آن نژاد به این بیماری ها مبتلا می شود. این فقط به این معنی است که آنها در معرض خطر بیشتری هستند. اگر فقط به دنبال گربه ها یا بچه گربه های اصیل هستید، بهتر است دریابید که کدام بیماری های ژنتیکی در نژاد مورد علاقه شما مشترک است.

برخی  از گربه ها بچه گربه های همیشگی هستند – پر از انرژی و شیطنت – در حالی که برخی دیگر جدی تر و آرام تر هستند. اگرچه یک بچه گربه بازیگوش دوست داشتنی به نظر می رسد، اما در نظر بگیرید که هر روز چند بازی تعقیب و گریز با اسباب بازی موشی را که می خواهید انجام دهید، و اینکه آیا بچه یا حیوانات دیگری دارید که می توانند به عنوان همبازی در آن بایستند، در نظر بگیرید.

صدای برخی از نژادها بیشتر از بقیه با صدای میو، یغ و پچ پچ کردن است. هنگام انتخاب نژاد، به این فکر کنید که گربه چگونه صدا می کند و چند وقت یکبار. اگر “مکالمه” مستمر شما را دیوانه می کند، گربه ای را در نظر بگیرید که احتمال گپ زدن کمتری دارد.

بردبار بودن با کودکان، به اندازه کافی رسیدگی به حیوانات خانگی و در آغوش گرفتن آنها، و داشتن نگرش بی پروا نسبت به دویدن، جیغ زدن جوانان همگی از ویژگی هایی هستند که باعث می شود یک گربه بچه دوست باشد. رتبه‌بندی‌های ما تعمیم‌هایی است، و تضمینی برای رفتار هر نژاد یا گربه‌ای نیست. گربه‌ها از هر نژادی می‌توانند بر اساس تجربیات و شخصیت قبلی‌شان با بچه‌ها خوب باشند.

گربه‌های غریبه‌پسند با نگاهی کنجکاو یا بازیگوشی از مهمانان استقبال می‌کنند. دیگران خجالتی یا بی تفاوت هستند، شاید حتی در زیر مبلمان پنهان می شوند یا به اتاق دیگری می روند. با این حال، فرقی نمی کند که چه نژادی باشد، گربه ای که به عنوان یک بچه گربه در معرض انواع مختلف، سن، اندازه و شکل افراد مختلف قرار گرفته است، در بزرگسالی به غریبه ها بهتر پاسخ می دهد.

برخی از نژادها نیاز بسیار کمی به نظافت دارند. برخی دیگر برای تمیز و سالم ماندن نیاز به مسواک زدن منظم دارند. در نظر بگیرید که آیا برای گربه ای که نیاز به مسواک زدن روزانه دارد، وقت و حوصله دارید یا خیر.

برخی از نژادهای گربه باهوش‌تر از سایر نژادها شناخته می‌شوند. اما همه گربه ها، اگر از تحریک ذهنی مورد نیاز خود محروم شوند، مشغول کار خود خواهند شد. اسباب بازی های تعاملی گربه راه خوبی برای تمرین مغز گربه و دور نگه داشتن آنها از شرارت است.

دوستی با سایر حیوانات خانگی و دوستی با انسان ها دو چیز کاملاً متفاوت هستند. برخی از گربه ها بیشتر از بقیه حیوانات خانگی دیگر را در خانه می پذیرند.

آمار حیاتی

طول عمر:

۱۱ تا ۱۸ سال

طول:

۱۷ تا ۲۵ اینچ

وزن:

۸ تا ۱۷ پوند

اصل و نسب:

روسیه

اطلاعات بیشتر درباره این نژاد

تاریخ

از روسیه با عشق: این گربه سیبری است، یک گربه بومی پر زرق و برق از تایگا سیبری، منطقه ای جنگلی با آب و هوای نیمه قطبی که بدون شک به پوشش بلند، ضخیم و محافظ این گربه کمک کرده است. این گربه ها حدود ۱۰۰۰ سال است که در روسیه شناخته شده اند و اغلب در داستان های عامیانه روسی حضور دارند.

مانند هر فرهنگ دیگری، گربه‌ها به دلیل توانایی شکارشان توسط صاحب‌خانه‌ها و مغازه‌داران مورد توجه قرار گرفتند. آنها موش‌ها و موش‌ها را از ذخایر غلات و سایر غذاها دور نگه داشتند.

سیبری ها برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ به ایالات متحده وارد شدند و توسط انجمن بین المللی گربه در سال ۱۹۹۶ به رسمیت شناخته شدند. انجمن گربه سانان آمریکا این نژاد را در سال ۱۹۹۹ پذیرفت و پس از آن انجمن گربه سانان در سال ۲۰۰۶ این نژاد را پذیرفت. این نژاد به دلیل داشتن شهرت هیپوآلرژنی بودن – که بسته به هر فرد ممکن است اینطور باشد یا نباشد.

 

اندازه

این گربه معمولاً بین ۸ تا ۱۷ پوند وزن دارد – و گاهی اوقات بیشتر.

 

شخصیت

قلب سیبری به همان اندازه گرم است که وطنش سرد است. او مردم را دوست دارد و می‌خواهد در نزدیکی آنها باشد، بنابراین انتظار داشته باشید که این گربه مهربان شما را دنبال کند، از جمله در حمام، و در تمام خواندن، تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر و آماده‌سازی غذا به شما کمک کند. نشستن در دامان شما در حالی که موهای او را شانه می کنید ممکن است نقطه برجسته روز او باشد. وقتی از سر کار به خانه می‌آیید، او ممکن است یک مارتینی منتظر نباشد، اما خوشحال می‌شود که همه چیز را در مورد روز خود با تریل‌ها و چهچه‌ک‌های آرام و دلپذیر، همراه با چند میو و خرخر به شما بگوید. میهمانان او را به عنوان یک میزبان سرسخت خواهند یافت. این معمولا گربه ای نیست که در حضور غریبه ها خجالتی باشد.

سیبری علاوه بر محبت و توجه، فعال و بازیگوش است . او با آوردن یک اسباب بازی مورد علاقه برای پرتاب کردن، بازی های واکشی را تحریک می کند. هر وسیله ای می تواند به بازیچه ای برای این گربه باهوش تبدیل شود، بنابراین جواهرات یا سایر وسایل بالقوه جذاب را از دید او دور نگه دارید. آموزش ترفندها به او یک راه سرگرم کننده و آسان برای به چالش کشیدن مغز چابک او است.

به دلیل میراث خود به عنوان یک ساکن جنگل، او بازی با آب را دوست دارد – شاید این یک خاطره ژنتیکی از رفتن به ماهیگیری برای شام باشد. تعجب نکنید اگر او از آب پاشیدن شما در وان، نوشیدن از آبنما یا شیر آب لذت می برد، یا با زدن پنجه خود در ظرف آب خود، گودال درست می کند. همانطور که شایسته یک گربه شاغل و شکار است، او بسیار ورزشکار است و ممکن است متوجه شوید که او در بالای درب در حال تعادل است یا خود را به بالاترین نقطه اتاق می رساند. در واقع، مربیان سیبری ممکن است راز موفقیت ژیمناست های روسی باشند.

فعالیت و سر و صدا او را کمی آزار نمی دهد. طبیعت آرام او به او پتانسیل تبدیل شدن به یک گربه درمانی را می دهد. اگر هیچ چیز دیگری نباشد، هنگامی که شما دچار سرماخوردگی یا بیماری دیگری هستید، خوشحال خواهد شد که با شما بغل شود. و اگرچه او توجه را دوست دارد، اما نیازی نیست و صبورانه منتظر می ماند تا زمانی را برای او اختصاص دهید.

 

سلامتی

هم گربه‌های شجره‌دار و هم گربه‌های نژاد مخلوط، بروز مشکلات سلامتی متفاوتی دارند که ممکن است ماهیت ژنتیکی داشته باشند. سیبری ها به طور کلی سالم هستند، اما یکی از مشکلاتی که در این نژاد دیده شده است، کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک است.

کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک نوعی بیماری قلبی است که باعث بزرگ شدن عضله قلب می شود. در گربه های شجره دار و غیر شجره ای یافت می شود. سیبری ها یکی از نژادهایی هستند که ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

صرف نظر از اینکه گربه شما در اولین باری که او را به خانه می آورید چقدر سالم است، باید برای هر مشکلی که ممکن است در طول زندگی او پیش بیاید آماده باشید.

 

اهمیت دادن

کت سه گانه ضخیم سیبری باید چند بار در هفته شانه یا مسواک زده شود تا از گره خوردن جلوگیری شود. کت به صورت فصلی در بهار و پاییز می ریزد و ممکن است در این زمان نیاز به اصلاح بیشتر داشته باشید. حمام به ندرت ضروری است، که چیز خوبی است زیرا کت در برابر آب بسیار مقاوم است خیس کردن یک سیبری به اندازه کافی برای شامپو کردن او ممکن است دشوار باشد.

برای جلوگیری از بیماری پریودنتال دندان ها را مسواک بزنید . بهداشت روزانه دندان بهترین است، اما مسواک زدن هفتگی بهتر از هیچ است. ناخن ها را هر دو هفته یکبار کوتاه کنید . گوشه های چشم را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید تا ترشحات از بین برود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه از پارچه استفاده کنید تا در معرض خطر انتشار عفونت نباشید.

هر هفته گوش ها را چک کنید . اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچه مرطوب نرم که با مخلوط ۵۰-۵۰ سرکه سیب و آب گرم مرطوب شده است پاک کنید. از استفاده از سواب های پنبه ای که می تواند به داخل گوش آسیب برساند، خودداری کنید.

بیشتر رشد سیبری در یک سال و نیم اول زندگی او اتفاق می افتد. پرورش دهنده بچه گربه شما ممکن است توصیه کند که در این مدت به او غذای بچه گربه بدهید تا مطمئن شوید که تغذیه کافی دارد.

جعبه بستر را کاملا تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت بسیار خاص هستند و یک جعبه بستر تمیز نیز به تمیز نگه داشتن کت بلند کمک می کند.

این ایده خوبی است که یک گربه سیبری را فقط در داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر بیماری هایی که توسط گربه های دیگر منتشر می شود، حملات سگ ها و سایر خطراتی که گربه هایی که به بیرون از خانه می روند با آن مواجه هستند ، مانند برخورد با ماشین، محافظت کنید. سیبری هایی که به خارج از منزل می روند نیز در معرض خطر دزدیده شدن توسط شخصی هستند که دوست دارند چنین گربه زیبایی را بدون پرداخت هزینه داشته باشند. در صورت امکان، سیبری خود را یک محوطه بیرونی بزرگ بسازید که بتواند با خیال راحت بپرد و بالا برود.

 

 

رنگ کت و آرایش

سیبری به دلیل داشتن یک کت بلند سه گانه با موهای محافظ (کت بیرونی)، موهای ریش (قسمت میانی کت) و زیرپوش پرزدار قابل توجه است. او در اطراف گردن، موهای ضخیم اما کمی کوتاه‌تر روی تیغه‌های شانه و قسمت پایین سینه، و خز ضخیم روی شکم و بریچ‌ها (بالای پاهای عقبی) دارد. زیرپوش در هوای سرد ضخیم می شود. این مانتو در همه رنگ ها و ترکیب رنگ ها، با یا بدون سفید عرضه می شود .

او قدرتمند و هوشیار به نظر می رسد، اما با حالتی شیرین به دنیا خیره می شود. سر او یک مثلث برعکس اصلاح شده با خطوط گرد است – در بالا پهن و در پوزه کمی باریک می شود. گوش های متوسط ​​و بزرگ به خوبی با دسته های خز تزئین شده اند. چشم های تقریبا گرد می توانند سبز، طلایی، سبز-طلایی یا مسی باشند. سیبری های سفیدپوست یا سیبری هایی با لکه های سفید ممکن است چشم های آبی یا عجیب و غریب داشته باشند.

شعار «سنگین، سنگین، سنگین» می‌توانست با در نظر گرفتن سیبری نوشته شود. این یک گربه متوسط ​​تا بزرگ با وزن ۸ تا ۱۷ پوند و گاهی اوقات بیشتر است. سیبری تا پنج سال طول می کشد تا به اندازه و کت کامل خود برسد. بدن او عضلانی است و پنجه های گرد بزرگ با دسته های خز و دمی پر از خز دارد.

 

 

 

کودکان و سایر حیوانات خانگی

سیبری خلق و خوی جسورانه ای دارد و هیچ چیز چندان آرامش او را به هم نمی زند. این ویژگی ها او را به یک انتخاب عالی برای خانواده ای با بچه تبدیل می کند . هیچ هیولایی شبانه نمی تواند از سیبری که در پای تخت کودک نگهبانی می کند عبور کند. او خوشحال است که با دیگر گربه‌ها و سگ‌های گربه‌پسند نیز زندگی می‌کند، تا زمانی که آنها متوجه شوند که او مسئول است. حیوانات خانگی را به آرامی و در شرایط کنترل شده معرفی کنید تا مطمئن شوید که آنها یاد می گیرند که با هم کنار بیایند.

 

گروه های نجات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *